جستجوی مقالات

پنج علتی که همه چیز در یخچال شما یخ میزند

موارد زیادی وجود دارد که خوراکی ها با ویژگی های متفاوت در درون یخچال تماما یا بخشیشون یخ میزند.

قطعا خیلی ناخوش آیند که در یخچال رو باز کنیم و ببینیم که آب پرتغالی که برای صبحانه تهیه شده یخ زده باشه یا ژله ای شده باشه شاید در ابتدا اینطور بنظر بیاد که ممکن مشکل از آب پرتغال باشه اما وقتی به زرشک پلو با مرغ که ناهار دیروز بوده و سبزی خوردن تازه ی دیروز همه و همه یخ زدن و دونه های بلوری یخ روی خوراکی ها مشهوده اولین پیامده این اتفاق اینکه خوراکی هایی که شما برای طول هفته خریداری کردید دیگه قابل خوردن نیستند و شما مجبورید هزینه ی بیشتری صرف خرید مایهتاجه روزانه ی خود کنید.

مهم ترین نکته اینکه یه مشکلی وجود داره و منبع این مشکل باید از چند جهت بررسی بشه اینجا پنج مورد از مواردی که باعث این اتفاق میشه رو بررسی میکنیم.

ممکن شما ترموستات رو بیش از حد بالا تنظیم کرده باشید

ترموستات روی یخچال شما خیلی راحت و یا تصادفی ممکنه بالا بره وقتی شما خوراکی ها رو درون یخچال میذارید یا جابه جا میکنید یا ممکن شما به دلیل اینکه یخچال خنک نمیکنه ترموستات رو بالا ببرید جهت رفع سرد نکردن یخچال به مقاله ی علت سرد نکردن یخچال مراجعه کنید .

اکثر یخچال ها یک علامت روی دستگیره به عنوان تنظیم کننده ترموستات هست اما ممکن بعد از گذر زمان پاک بشه این بدین معنا ست که راه دقیقی برای اندازه گیری دما وجود ندارد و به این علت ممکن شما ترموستات رو بالا ببرید که این نه تنها ممکن باعث بشه خوراکی ها یخ بزنه بلکه هزینه ی قبض های ماهیانه ی شما رو بالا میبره و انرژی زیادی تلف میشه .

نوار روی در شما مشکل داره

واشر یک پوشش برای در یخچاله وایجاد یک فضای بسته می کند و جلوگیری میکنه ازوارد شدن گرما به داخل اتاق یخچال و از اتلاف سرما جلوگیری میکنه اگر این نوار آسیب ببینه رطوبت جمع میشه و یخچال شما درصدد جبران برمیاد و به این شکل باعث شروع یخ زدن میشه .راه حل آسونی برای تست ایت مورد وجود داره یک ورقه ی صاف و نازک در داخل گاز یخچال بذارید و سعی کنید کاغذ رو بیرون بکشید بدون باز کردن در یخچال اگر کاغذ به راحتی از نوار بین در یخچال خارج بشه یعنی نوار بین در یخچال مشکل داره و نیاز به تعویض داره.

کندانسورها کثیف هستند

مبدل حرارتی کندانسور در قسمت بیرونی یخچال شما نصب شده اند به علاوه بر سیم پیچ های اواپراتور داخل .

این سیم پیچ ها برای اجازه دادن به سیال مبرد برای انجام وظیفه تبادل حرارتی مورد نیاز است .

این کندانسورها به مرور با غبار و بقیه ی فرم های کثیفی پوشیده میشه و باعث میشه یخچال سختتر کار کنه برای تنظیم دمای یخچال ،متاسفانه این اتفاق ممکنه باعث بشه یخچال آسیب ببینه و بیشتر از حد معمول سرد کنه .

ترموستات شما دچار مشکل است

ترموستات طراحی شده برای خنک کنندگی و وجودش در یخچال ضروری و عملکردش به صورت اتوماتیک خودش قطع میشه در واقع خاموش میشه، این قطعه اساسش بر این هست که دمای یخچال رو فیکس نگه داره وقتی دما به حد مطلوب میرسه اگر ترموستات شما دچار مشکل بشه عملکرد خنک کننده ممکن دچار اختلال بشه .

مشکلات تعدیل کننده

برقرار کننده تعادل جریان هواست اگر شما یخچال و فریزر دارید با این تعدیل کننده آشنا هستید اساس کارش به یه نظم دائمی احتیاج داره تا هوا رو خنک کنه و هوای سرد توسط یه جریان یک طرفه از فریزر به یخچال وارد بشه این اتفاق به صورت تدریجی دما رو کاهش میده. اگر خوراکی ها درون یخچال یخ میزند و شما مشکوک به خرابی دستگاه هستید احتمالش خیلی زیاده که مشکل از تعدیل کننده باشه که در مورد این مشکل و رفع عیب آن باید کارشناس مربوط جهت عیب یابی مراجعه و بررسی کنه .

  • چند نکته ی مهم
  • اگر یخچال تمام مدت کار می کند و سرما بیش از حد معمول و تمام خوراکی ها یخ میزنه؛ لوله ی بالب از جای مخصوص خود در اواپراتور جدا شده .
  • سر سیم های ترموستات به هم اشتباه وصل شده
  • قسمت هایی از اواپراتور کاملا یخ بسته و قسمتهای دیگری از آن کاملا خنک نمیشود ؛احتمالا لوله های یخچال مسدود است و گاز کم .
  • اواپراتور برفک زیادی میزند احتمالا در محل گرم و مرطوب قرار دارد ،لاستیک های دور در خراب است .
  • مدت کار موتور یخچال نرمال اما تمام مسیر لوله رفت و برگشت یخ میزنه ؛گاز یخچال زیاد است .

وبلاگ

مطالب آموزشی مرتبط