جستجوی مقالات

مصرف برق کولر گازی

مصرف برق کولر گازی

کولرهای گازی در مقایسه با وسایل سرمایشی و کولر های آبی که فقط عملکرد سرمایش دارند، از عملکرد سرمایش و گرمایش نیز بهره می برند. به همین دلیل مصرف برق کولر گازی از انواع دیگر مانند کولر های آبی بیشتر بوده و یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در تمام فصول سال هستند.

برای عیب یابی و تعمیر دستگاه خود در کمترین زمان با شماره های زیر تماس بگیرید.
تعمیر تمام دستگاه ها همراه با گارانتی می باشد.

این وسایل اغلب در تمام نقاط ایران قابل استفاده است. به خصوص در شمال و جنوب کشور کاربرد وسیع تری دارد. از آنجایی که این دستگاه همه کاره را می توان بر روی دیوار نصب کرد، دستگاهی بسیار جمع و جور است که فضای بسیار کمی را در خانه اشغال می کند.

اما همیشه دیدگاه هایی وجود دارند که می توانند در مقطعی ذهن ما را به خود مشغول کنند. در این مقاله به مصرف برق کولر گازی می پردازیم، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر کولر گازی در کرج با ما همراه باشید.

مصرف برق کولر گازی چند وات است؟

یکی از سوالات متداول خریداران در گوگل قبل از خرید کولر گازی این است که این دستگاه مدرن چقدر آمپر مصرف می‌کند و آیا واقعا ارزش هزینه بالایی را که برای خرید آن می‌پردازند دارد یا خیر؟ به شما اطمینان می‌دهیم که خواندن این مقاله با پاسخ به این سوالات می‌تواند اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد.

در واقع کولرهای گازی از نظر مصرف برق به دو دسته T3 و T1 تقسیم می‌شوند. نوع T1 در مناطقی با آب و هوای معتدل و نسبتا سرد استفاده می‌شود.

برخلاف نوع T3، برای مکان‌هایی با آب و هوای گرم و خشک استوایی طراحی شده است. بنابراین نوع اینورتر مورد استفاده در کولر گازی با مصرف انرژی آن ارتباط مستقیم دارد. بنابراین برای درک بهتر مطالب پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که با انواع اینورتر آشنا شوید.

انواع اینورتر کولرگازی

کولرهای گازی طراحی شده برای مناطق معتدل مجهز به اینورترهای چرخشی یا روتاری هستند. این بدان معنی است که آن ها از سیستم V-Inverter و نوع DC خود استفاده می کنند.

کولرهای گازی مجهز به این نوع اینورترها، اگرچه از نظر قیمت در مقایسه با مدل های با موتورهای معمولی گران تر هستند، اما از نظر مصرف انرژی بسیار پایین بوده و تا حدودی مقرون به صرفه می باشند.

نوع اینورتر مورد استفاده در کولرهای گازی نوع T3 از نوع پیستونی یا همان موتور سنگین است و مصرفی حدود دو برابر کمپرسورهای روتاری دارد.

ظرفیت کولر گازی چه ربطی به میزان برق دارد؟

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که هر چه ظرفیت کولر گازی بیشتر باشد مصرف برق کولر گازی نیز بیشتر می شود.

طبق تحقیقات و اندازه گیری های انجام شده، تخمین زده می شود که توان کولرهای آبی 500 وات و نوع گازی آن ها دارای توان 2000 وات می باشد، یعنی میزان برق مصرفی کولرهای گازی حدود 5 برابر بیشتر از کولرهای آبی است.

اما برخی از افراد به این نکته توجه نمی کنند که کولرهای گازی ظرفیت خنک کنندگی بالایی دارند، می توانند در مدت زمان کوتاهی دمای محیط را به حد ایده آل برسانند.

در نتیجه خاموش بودن آن ها در ساعات اوج مصرف که حدوداً ساعت 14 تا 15 تخمین زده می شود، می تواند مصرف برق کولر گازی را تا حد زیادی کاهش دهد.

همچنین بهتر است کاربران کولر گازی، دستگاه خود را روی دمای 24 تا 26 درجه سانتیگراد تنظیم کنند تا میزان قبض برق را تا حدودی کاهش دهند. شاید بپرسید که چگونه؟ تنظیم دما بر روی این مقدار تنظیم مشخص شده باعث می شود که کمپرسور تهویه مطبوع به طور خودکار خاموش شود و به محض اینکه دمای اتاق به دمای تنظیم شده رسید فقط فن دستگاه کار کند.

برچسب انرژی کولرهای گازی چه ربطی به میزان برق مصرفی آن ها دارد؟

نکته دیگری که می توانید از میزان مصرف برق کولر گازی خود مطلع شوید توجه به برچسب انرژی آن است.

ما به شما توصیه می کنیم که تا حد امکان دست روی کولر گازی های، دارای برچسب انرژی A تا B بگذارید، زیرا این وسایل انرژی کمتری مصرف می کنند و در عوض راندمان بالاتری را نشان می دهند.

همچنین نباید فراموش کرد که انتخاب کولر گازی باید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه باشد. اگر این موضوع را نادیده بگیرید و از مدل های طراحی شده برای مناطق معتدل در مناطق استوایی استفاده کنید، نه تنها اعداد قبض برق شما افزایش می یابد، بلکه از سرمایش و عمر مفید کولر گازی خود نیز می کاهد.

سازمان بهره وری انرژی کشور پیشنهاد کرده است که مصرف کنندگان برای مدیریت مصرف و هزینه های خود از وسایل سرمایشی و گرمایشی متناسب با شرایط جغرافیایی خود استفاده کنند.

میزان آمپر مصرف برق کولر گازی های اینورتر V چقدر است؟

برخی از افراد برایشان سوال پیش آمده و می خواهند بدانند که کولرهای گازی که دارای اینورتر از این نوع وی هستند چقدر تقویت کننده مصرف می شود.

نکته ظریف در مورد ظرفیت کولرهای گازی این است که ظرفیت آن ها با میزان مصرف آن ها ارتباط مستقیم دارد. یعنی 12000 کولر گازی 5 آمپر، 18000 نوع از 7 آمپر، 24000 کولر گازی 8 آمپر و در نهایت 30 هزار 10 آمپر مصرف می کنند.

در حالی که کولرهای گازی مجهز به اینورترهای DC با مصرفی حدود 2 آمپر کمتر از مدل های قبلی عنوان پرمصرف ترین ها را یدک می کشند.

قدرت و آمپر مصرف برق کولرهای گازی معمولاً یا در کاتالوگ ها و یا در لیبل مشخصات لوازم خانگی کنار پنل ذکر شده است و می تواند در انتخاب سطح انرژی کولر گازی به شما کمک زیادی کند. البته این سطح انرژی عددی برای محاسبه دقیق میزان برق به شما نمی دهد و نشان دهنده کارایی کولر می باشد.

برای اطلاع از میزان برق مصرفی می توانید تعرفه مندرج در قبض خود را مشاهده کنید که هر ماه توسط اداره برق ارسال می شود.

سخن پایانی

اکنون که اطلاعات زیادی در مورد مصرف برق کولر گازی چقدر است؟ کولر گازی به صرفه تر است یا کولر آبی؟ بدست آوردید، می توانید با ذهنی باز و هوشیاری کامل یک کولر گازی متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. یا اگر یک مدل از آن را در خانه دارید، می دانید چه کاری باید انجام دهید تا تعرفه مصرفی خود را به حداقل برسانید.

وبلاگ

مطالب آموزشی مرتبط