جستجوی مقالات

علت سرد نکردن یخچالهای سامسونگ

علت سرد نکردن یخچال میتون دلایل ساده و پیچیده متعددی داشته باشه در خیلی از موارد توسط خودتان در منزل با چند مرحله چک کردن حل میشود اما اگر مشکلات جدی باشن باید توسط کارشناس مربوط بررسی شود .

در این مقاله مواردی که میشه توسط خود شما حل بشود را بررسی میکنیم

نصب دستگاه به درستی صورت نگرفته باشد

اگر مشاهده میکنید که دستگاه به درستی وصل نشده دستگاه رو از پیریز بکشید و دوباره وصل کنید اگر با انجام این کار باز هم مشکل دستگاه حل نشد سعی کنید مجددا قطع کننده جریان رو برای خروجی تنظیم کنید.

درب ها به درستی بسته نشده باشند

ابتدا چک کنید که درب ها به درستی بسته شده باشن باز بودن درها باعث نشت هوای سرد به بیرون خواهد شد.

لاستیک دور درب ها کاملا تمیز باشند

اول مطمئن بشوید که لاستیک های دور در کثیف نباشند در صورت کثیف بودن ابتدا لاستیک ها رو به خوبی تمیز کنید سپس با دقت چک کنید که لاستیک درب ها پاره نشده باشند.لاستیک های دور در اگر کثیف باشند میتونن باعث بشن هوای گرم داخل بشه و روی سرما تاثیر بذاره .

اگر متوجه شدید لاستیک های دور درب ها کثیف هستن یا یخ زدن سریعا تمیز کنید و بیست و چهار ساعت زمان بدید تا یخچال فریزیربه دمای مطلوب برسد.

اگر لاستیک های در یخچال آسیب دیده باشن به تعمیر توسط کارشناس مربوط احتیاج دارند

دستگاه رو در مقابل نور مستقیم آفتاب یا منبع گرما قرار ندهید

اگر یخچال شما در مسیر مستقیم نور آفتاب باشد یا نزدیک منبع گرما باشد مکان یخچال رو در صورت امکان تغییر دهید.

دمای یخچال رو کم کنید

دما رو پایین بیارید،دمای ایده آل برای یخچال سه درجه ی سانتی گراد و برای فریزر

منفی هجده درجه ی سانتی گراد است.

دستگاه از دیوار فاصله داشته باشه

باید فضای خالی بین دیوار و دستگه وجود داشته باشد در صورت امکان یخچال رو حرکت بدید به طوری که پشت دستگاه فصله داشته باشه از دیوار ،حداقل فضای بین دیوار و دستگاه دو ونیم سانتی متر است.

خوراکی ها خیلی محکم و کنار هم کنارهم پک شده باشند

یخچال شما به جریان هوا احتیاج داره اگر غذای زیادی در یخچال و فریزیر انباشته شده باشد ممکن است شما با اینکار یکی از دریچه های هوا رو  که باعث میشه یخچال شما خنک بشه مسدود کرده باشید و به این علت مانع خنک شدن یخچال بشید ،چک کنید که جریان هوا توسط غذا جلوش گرفته نشده باشه

بررسی کنید که دستگاه روی حالت نمایشی نباشد

اگر یخچال وصل و روشن باشه اما سرما به اندازه ی مطلوب نباشه ممکن به طور تصادفی روی حالت نمایشی قرار داده باشید دستگاه رو از این حالت خارج کنید. اگر در حالت نسخه ی نمایشی باشه صفحه ی نمایش آن را نشان میدهد معمولا در فروشگاه ها و نمایشگاه ها برای صرفه جویی در مصرف برق روی این حالت گذاشته میشود.

خاموش کردن حالت نمایشی آسان است و با توجه به نوع یخچال مدل نمایشگر متفاوت است به طور کلی هر مدل ممکن ترکیب دکمه های متفاوتی داشته باشد در برخی مدل ها لازمه که برای سه ثانیه دکمه ی لغو رو نگه دارید و در این حالت یه صدای چیک میشنوید.

برای خاموش کردن میتونید از راهنمای حالت نمایشی به صورت دستی در مورد نوع یخچال خود مراجعه کنید

مشکلات خنک نکردن یخچال های سامسونگ مشکلات پیچیده ای نیست به طور معمول و و اغلب با انجام تست های تشخیصی بر روی اجزای مشکوک انجاممی شود تا رفع شود.

این هشت مورد مشکلاتی است که می توان توسط خودتان حل شود مشکلات دیگر باید توسط کارشناس بررسی و عیب یابی بشه .

غیر از این موارد عیوب جدی و تخصصی ممکن است رخ بدهد و باید صد در صد توسط کارشناس مربوط حل بشود به هیچ عنوان خودتان اقدام به رفع عیب های تخصصی نکنید چون موجب خسارت های جدی خواهد شد .

  • عیب های فنی سرد نکردن یخچال
  • علت اول پروانه فن گیرکرده باشد یا شل شده است .
  • علت دوم موتور فن کندانسور خراب است

گیر کردن پروانه مانع گردش رتور میگردد برای بررسی این عیب دو شاخه یخچال باید از پیریز برق خارج شود آنگاه با دست پروانه را حرکت دهید ،اگر پروانه حرکت نکند یا به سختی حرکت کند باید روغن کاری شود در غیر این صورت باید تعویض شود چنانچه پروانه خیلی شل باشد باید سفت شود تا عیب برطرف شود .

پس از تست گردش پروانه اگر پروانه گردش نکند موتور خراب است در اینطورت قبل از آزمایش موتور یا تعویض آن ابتدا اتصالات سیم های رابط کندانسور باید بررسی شود  در این صورت سیم های موتور را از ترمینال یا محل های اتصال آزاد ساخته و موتور باید خارج شود.آنگاه سیم ها را مستقیما باید به  برق وصل شود اگر موتور موتور کار نکند موتور خراب است در این صورت موتور را با قدرت مشابه باید عوض بشه تا عیب برطرف شود.

  • موتور یخچال مدام کار می کند ولی اصلا سرما ندارد
  • یخچال گاز ندارد
  • کمپرسور از فشار افتاده است

ممکن به مرور زمان لوله ها فرسوده و سوراخ شده و در نتیجه منجر به نشت و بیرون رفتن تمامی گاز گردد . در این صورت محل نشت باید شناسایی بشه و سپس وکیوم و شارژ بشه تا عیب برطرف گردد

در انجام عمل نشت یابی اگر نشتی وجود ندارد و با باز کردن شیر سرویس یا دهانه لوله کور گاز مناسب بیرون می زند این خود نشانه ای است بر احتمال از فشار افتادن موتور ،لذا در این صورت پیشنهاد می شود که لوله خروجی و ورودی را باید از کمپرسور جدا کرد آنگاه موتور را به کار انداخته و میزان فشار آنرا مورد ارزیابی باید قرار گیرد اگر فشار کم است باید کمپرسور عوض شود .

  • در حین شارژموتور یخچال مرتب کار می کند و سرما مناسب است پس از زمان استراحت در هنگام کار مجدد موتور اورلود می کند و سرما سازی قطع می شود
  • داخل لوله ها کثیف است
  • لوله ی مد نظر مسدود است
  • درایر باید تعویض شود
  • به جای لوله ی مورد نیاز جایگزینی صورت بگیرد با اکسپنشن والو

توجه داشته باشید تمامی عیب های گفته شده و عیب یابی تماما باید توسط کارشناس مربوط انجام شود و ممکن است علت های دیگری و موارد دیگری برای رفع عیوب باشد

تمامی موارد ذکر شده باید با توسط کارشناس حل بشود و جانب احتیاط به صورت حرفه ای انجام شود به هیچ عنوان نباید توسط خود شخص صاحب دستگاه انجام شود زیرا ممکن است ایجاد خطرات جانی بشود و احتمال آسیب دائمی به دستگاه چندین برابر میشود و ممکن است هرگز حل نشود

وبلاگ

مطالب آموزشی مرتبط