جستجوی مقالات

تعمیر یخچال آاگ در کرج

تعمیر یخچال آاگ در کرج

در میان برندهای یخچال برند آاگ یکی از برندهای معروف است؛ که در این مقاله سعی داریم به تعمیر یخچال آاگ در کرج بپردازیم و خدماتی را که تیم تعمیرات یخچال آاگ در شهر کرج دارند، را برای شما بیان کنیم.

برای عیب یابی و تعمیر دستگاه خود در کمترین زمان با شماره های زیر تماس بگیرید.
تعمیر تمام دستگاه ها همراه با گارانتی می باشد.

قطعا در هر ‌خانه‌ای قلب و مرکز اصلی آن آشپزخانه است و معمولا افراد خانواده برای رفع بسیاری از نیاز‌های خود زمان زیادی را در آن مکان سپری می‌کنند. یکی از لوازم پرکاربرد درون آشپزخانه، یخچال است؛ که به دلیل کاربری آن در دسته وسایل مهم و ضروری هر زندگی‌ای قرار می‌گیرد. ی

خچال‌ها برای سالم ماندن مواد خوراکی و جلوگیری از فاسد شدن انها بسیار ضروری هستند و در هنگام استفاده از آنها باید نکاتی را رعایت کرد تا عمر یخچال افزایش یابد. نوع برند یخچال خریداری شده و نحوه استفاده از یخچال باعث می‌شود تا عمر یخچال به چه میزان باشد و چه وقت به مشکل برخورد.

معرفی یخچال آاگ

یخچال آاگ یکی از یخچال‌های تولید شده توسط کشور آلمان است؛ که به دلیل محبوبیت زیاد بین مصرف کنندگان ایرانی در این مقاله سعی داریم شما را با تعمیر یخچال آاگ در کرج آشنا کنیم. این نوع یخچال دارای تکنولوژی Multi AirFlow است و این تکنولوژی سبب می‌شود تا یخچال گردش هوای چند گانه داشته باشد و در نتیجه این گردش هوای چندگانه، جریان هوای درون یخچال به طور کامل به همه نقاط می‌رسد و مواد غذایی در مدت طولانی سالم می‌مانند.

یخچال آاگ دارای فیلتر هوا است؛ که تکنولوژی Clean Aliنام دارد. وجود این فیلتر باعث از بین رفتن بو‌های موجود در یخچال شده و از مخلوط شدن بوی مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

یخچال آاگ دارای تکنولوژی Coolmatic است؛ که داشتن این تکنولوژی باعث میشود؛ که دمای یخچال به سرعت پایین آید. وجود این تکنولوژی برای مواقعی که غذای گرم را داخل یخچال گذاشته ایم بسیار مفید است؛ زیرا باعث می شود تا غذا به مدت طولانی گرم نماند. از دیگر امکانات یخچال آاگ می‌توان به داشتن سیستم سرد کننده سریع و صفحه نمایش LED اشاره کرد. این یخچال مجهز به پنل آبریزو یخ ساز است و هم‌چنین سیستم یخ زدایی نیز دارد.

عیب‌یابی مشکلات رایج در تعمیر یخچال

به طور کلی برای تعمیر اصولی و درست یک وسیله در مرحله اول عیب‌یابی و یافتن مشکلات آن قرار دارد. برای اینکه تعمیرات یک وسیله به درستی انجام شود به دو عامل بستگی دارد. عامل اول این است؛ که ایرادات و عیوب دستگاه به درستی تشخیص داده شود و عامل دوم به دانش و تبجر فرد تعمیرکار وابسته است.

تعمیر یخچال آاگ در کرج توسط تعمیراکاران ذبده و ماهری انجام می‌شود؛ که هر یک از آنها بر اساس تجربه و مهرت بالایی که در زمینه تعمیر یخچال به دست اورده‌اند، مشکلات رایج دستگاه را به‌خوبی شناسایی کرده و تعمیر می‌کنند.

یخچال آاگ نیز مانند دیگر یخچال‌های ساخته شده توسط برندهای مختلف ممکن است به دلایلی دچار نقص و مشکل شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. در این مقاله به برخی از مشکلات رایج یخچال‌ها پرداخته‌ایم تا شما در هنگام مواجه شدن با چنین مشکلاتی اگاهی و اطلاعات کامل را داشته باشید.

نشتی آب یخچال

دلایل مختلفی باعث نشتی آب یخچال می‌گردد؛ که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

  • مسدود بودن لوله ورودی آب یا لوله تخلیه یخچال

در میان یخچال‌های ساخته شده در نسل جدید، نشتی آب از یخچال یک از مشکلات رایج به شمار می‌رود. این مشکل معمولا بیشتر برای یخچال‎هایی به وجود می‌آید که دارای سیستم یخ‌ساز هستند.

تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج برای پیدا کردن علت نشتی آب در این نوع یخچال‌ها موارد زیادی را بررسی کرده و متوجه شده‌اند که در این نوع یخچال‌های یخ‌ساز، یک لوله به یخچال متصل است؛ که آب آشامیدنی و آبی برای یخ‌سازی را تامین می‌کند و یک لوله‌ی دیگر در هنگام یخ زدایی، آبی را که اضافه مانده است را جهت تخلیه به سینی تخلیه می‌برد.

اگر هر یک از این لوله‌های گفته شده مسدود شود، نشتی آب از یخچال صورت می‌گیرد. علت مسدود شدن لوله‌ها میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال رسوب کردن آب در داخل لوله‌ها و یا قطع شدن و یخ زدن لوله‌ها سبب می‌شود تا مجرای لوله‌ها مسدود گردد.

یکی از نشانه‌های بارز مسدود شدن لوله ورودی آب یخچال، کاهش مقدار یخ تولید شده در یخچال است؛ که می‌توانید برای حل این مشکل یخچال خود را 4 الی 5 ساعت خاموش کرده و از برق بکشید. در طی این مدت یخ زدایی صورت می‌گیرد. اگر بعد از این مدت نیز با نشتی آب مواجه شدید ممکن است، شلنگ آب دچار پارگی شده باشد؛ که برای حل این مشکل باید به تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج مراجعه کنید تا تعمیرکاران انها شلنگ آب را تعمیر کنند.

  • یخ‌زدگی اواپراتور یخچال

اگر در هنگام نشتی آب از یخچال صدای وزوز را متوجه شدید، در این حالت به احتمال قوی اواپراتور یخچال دچار یخ‌زدگی شده است و خاموش کردن یخچال و یخ زدایی نیز به رفع ان کمک نمیکند.

اگر با چنین حالتی مواجه شدید باید به تیم تعمیر یخچال ااگ در کرج مراجعه کنید تا تعمیرکاران مجرب انها ابتدا اواپراتور و کمپرسور یخچال مورد بررسی قرار دهند و سپس بعد از برداشتن پوشش بخش اواپراتور این مشکل را بررسی و مقدمات مراحل یخ‌زدایی یخچال را فراهم کنند.

  • انسداد فیلتر یخچال

در میان بخش‌های مختلف یخچال، فیلتر یخچال یکی از بخش‌های مهم است و نیاز به مراقب بیشتری دارد یعنی این که باید عملکرد بهتر و جلوگیری از خراب شدن آن در طی مدت زمانی آن را به طور کامل تمیز کرد. تمیز نکردن فیلتر به طور مرتب سبب می‌شود تا فیلتر گرفته و مسدود گردد.

گرفتگی و انسداد فیلتر یخچال مشکلاتی نظیر نشتی آب از یخچال را به وجود می‌آورد. اگر فیلتر یخچالتان دچار انسداد و گرفتگی شده است، می‌توانید بدون مراجعه به تعمیرکار با خارج کردن و تمیز کردن آن این مشکل را حل نمایید. اما در صورتی که فیلتر دچار پوسیدگی شده باشد، باید به تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج مراجعه کنید تا تعمیرکار آن را تعویض کند.

  • سایر عوامل نشتی آب از یخچال

برخی دیگر از عواملی که سبب می‌شوند تا از یخچال آب نشت کند عبارت‌اند از نصب ناقص و نادرست شیر‌ ورودی و تخلیه یخچال، عدم کارکرد صحیح هیتر یخچال، مشکلات سیستم یخ‌سازی و…. در این شرایط بهتر است همان اول به یک تعمیرکار از تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج مراجعه کنید؛ زیرا شما به دلیل نداشتن دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ممکن است مشکل جدی‌تری برای یخچال به وجود آورید و این باعث می‌شود تا هزینه تعمیر نیز زیادتر گردد.

تجمع یخ و برفک در فریزر

یکی دیگر از مشکلات شایع در مورد تعمیر یخچال جمع شدن یخ و برفک در فریزر است؛ که در ادامه این قسمت به آن می‌پردازیم. جمع شدن یخ در فریزر یخچال باعث می‌شود تا دمای دستگاه بالا رود و سیستم برودتی یخچال از کار بیوفتد. از کار افتادن سیستم برودتی سبب می‌شود تا مواد غذایی درون یخچال فاسد شده و بوی نامطبوعی در داخل یخچال ایجاد گردد.

برای اینکه یخچال کمتر دچار مشکل برفک زدگی شود باید تعداد دفعات باز و بسته کردن درب یخچال کاهش یابد، مدت زمانی که درب یخچال باز است نیز کاهش یابد و هم‌چنین حجم مواد غذایی که داخل فریزر است باید رعایت شود تا کم بودن مواد غذایی باعث نشود تا هوای زیادی در فریزر جریان داشته و برفک بیشتری در ان ایجاد گردد. نکته دیگری را که باید در هنگام برفک زدن و تجمع یخ در فریزر به آن دقت کنید سالم بودن لاستیک دور درب یخچال است.

همیشه باید به لاستیک دور درب یخچال دقت کنید تا پارگی و شکستگی در آن وجود نداشته باشد؛ زیرا وجود پارگی و شکستگی در درب یخچال باعث می‌شود تا هوای گرم به داخل فریزر وارد شده و در نتیجه سیستم برودتی آن را دچار مشکل گردد. در صورت وجود چنین مشکلی باید از تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج کمک گرفته و لاستیک درب یخچال تعویض گردد.

برای عیب یابی و تعمیر دستگاه خود در کمترین زمان با شماره های زیر تماس بگیرید.
حضور تعمیرکاران کرج سرویس در درب منزل یا محل کار شما در کمترین زمان

کار نکردن آب‌سردکن یخچال

در سال‌های اخیر در روند تولید یخچال آب‌ سردکن یکی از قطعاتی است به قطعات یخچال اضافه شده است. وجود آب سردکن در یخچال باعث می‌شود تا لذت نوشیدن آب خنکی که همیشه در دسترس است بچشید. آب سردکن یخچال آاگ ممکن است بنا به دلایل مختلفی دچار مشکل گردد. در ادامه به عواملی باعث کار نکردن آب سردکن یخچال می‌شوند اشاره می‌کنیم.

  1. وجود نداشتن آب کافی در مخزن آب‌ سردکن
  2. خرابی و یا انسداد لوله‌های ورودی آب به آب سردکن
  3. خرابی شاسی آب‌ سردکن
  4. نقص کارکرد برد کنترلی دستگاه
  5. وجود ایرادی در ترموستات

هریک از موارد گفته شده باعث می‌شوند تا آب‌سردکن یخچال به‌درستی عمل نکند. در زمان با مشکل مواجه شدن آب سردکن بهتر است ابتدا میزان آب داخل مخزن آب‌‌سرد کن و یا انسداد لوله آب مورد بررسی قرار گیرد. اگر این دو بخش مشکلی نداشته باشند باید به تکنسین تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج سپرده تا تعمیرکاران قطعات اصلی‌تر مانند برد کنترل و ترموستات را مورد بررسی دهند.

صدای بیش از حد یخچال

شنیدن صدای بلند از یخچال یکی دیگر از مشکلات رایج یخچال است و نشان دهنده بار اضافی یکی از قطعات یخچال است.معمولا هنگامی که هر یک از قطعات یخچال به دلیل نقص کارکرد تحت فشار مضاعف باشد، صدایی بلند را تولید می‌کند. هر نوع صدایی که از یخچال تولید می‌شود، می‌تواند در عیب‌یابی دستگاه موثر باشد. صدای شرشر آب، صدای زوزه مانند موتور یخچال، صدای تق تق از قسمت موتور یخچال و یا صدای معمولی و بلند تولید شده از یخچال، ممکن است هر یک از این صداها به دلیل خرابی یا شل بودن یکی از قطعات یخچال باشد. تعمیرکاران حرفه‌ای تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج می‌توانند با توجه به نوع صدا تشخیص می‌دهند که این صدای تولید شده متعلق به خرابی کدام قطعه است و کدام قطعه دچار نقص شده است. مواردی که باعث ایجاد صدای بیش از حد یخچال می‌شوند عبارتند از:

  • خرابی یا کثیفی فن کندانسور، فن اواپراتور، فن کمپرسور
  • خرابی رله استارت یخچال
  • شل بودن پایه‌های کمپرسور
  • فرسودگی لوله‌های کمپرسور
  • نیاز به شارژ مجدد گاز یخچال
  • ایرادات قطعه یخ‌ساز دستگاه

مصرف زیاد برق یخچال

در میان یخچال‌های مختلف اعم از ساید بای ساید و غیره مصرف انرژی بین 250 تا 470 کیلو وات ساعت متغیر است. اگر یخچالی مصرف برق ان زیاد باشد به معنای آن است؛ که یخچال وارد چرخه معیوب کارکرد شده است.  حتما در مدتی که از یخچال استفاده کرده‌اید متوجه صدای خاموش و روشن شدن یخچال شده‌اید.

زمان خاموش شدن یخچال زمانی است؛ که میزان برودت یخچال به حد تنظیمی کاربر برسد و کمپرسور به طور موقت خاموش گردد. در طی این مدت اگر دمای یخچال بالا برود، کمپرسور مجددا برای  خنک کردن هوای داخلی شروع به کار کردن خواهد کرد.

اگر در طی کارکرد کمپرسور، سیم پیچی آن و یا شیر انبساط یخچال دچار مسدودی شود، کمپرسور برای کار کردن دچار مشکل شده و اگر کمپرسور به طور مداوم کار کند و خاموش نشود، مصرف انرژی بالا می‌رود. در صورت مواجه شدن با مصرف زیاد برق یخچال باید به گروه تعمیر یخچال آاگ در کرج مراجعه کنید تا تعمیرکاران این تیم، سالم بودن کمپرسور و سایر قطعات موتور یخچال را بررسی کنند. برای کاهش مصرف انرژی یخچال می‌توان از راهکارهایی کمک گرفت که این راهکارها عبارت‌اند از:

  • فاصله مناسب یخچال از دیوار برای جریان هوای بهتر
  • کاهش تعداد دفعات باز کردن درب یخچال
  • کاهش زمان بازگذاشتن درب یخچال
  • نگهداری حجم مناسبی از غذا در یخچال
  • قرار ندادن غذای داغ درون یخچال

بوی بد یخچال

بوی بد یخچال یکی از مشکلات آزار دهنده یخچال است؛ که دلایل مختلفی دارد. اولین دلیلی که می‌تواند باعث بوی بد و نامطبوعی در فضای یخچال شما شود، وجود میکروب‌ها و باکتری‌های ناشی از کپک و فساد مواد غذایی موجود در یخچال است.

برای روبه‌رو نشدن با این مشکل بهتر است همیشه یخچال خود را تمیز نگهدارید. اگر باز هم بوی نامطبوعی از یخچال تولید شد باید قطعات یخچال را بررسی کرده و علل دیگر را مورد توجه قرار داد. در صورت مواجه شدن با هر یک از علت‌های گفته شده باید به تیم مجرب تعمیر یخچال آاگ در کرج مراجعه کنید. در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم؛

  1. پیچیدن بوی نامطبوعی شبیه بوی ماهی در یخچال

خراب بودن فن یخچال، نقص کمپرسور و سوختگی رله استارت یخچال و سنسور‌ها همه این موارد گفته شده ممکن است در داخل یخچال رطوبتی را ایجاد کرده؛ که نتیجه آن تولید بویی شبیه به بوی ماهی است.

  1. بوی شیمیایی در یخچال

بوی شیمیایی تولید شده از یخچال ممکن است به دلیل نشت گاز فریون یخچال باشد. البته گازهای فریون معمولا بی‌بو هستند ولی اگر این گاز به دلیل نقص یخچال نشت شود، بوی مواد شیمیایی را از یخچال ایجاد می‌کند.

  1. بوی سوختگی در یخچال

اگر در محفظه داخلی یخچال بوی سوختگی ایجاد شود، باید به سرعت با یک تعمیرکار از تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج تماس بگیرید. بوی سوختگی ممکن است موجب سوختن موتور یخچال شود؛ زیرا معمولا این بوی به دلیل گرم‌شدن بیش از حد سیم‌کشی برق دستگاه تولید می‌گردد.

  1. بوی پلاستیک سوخته در یخچال

اگر ترموستات یا رله استارت یخچال دچار مشکل شده و به‌خوبی کار نکنند باعث می‌شوند تا فرایند یخ‌زدایی یخچال به‌درستی انجام نگردد. اگر فرایند یخ زدایی انجام نشود، دیواره‌های فریزر یخ‌ها متراکم خواهند شد. در این صورت کویل‌های اواپراتور یخچال به مقدار زیادی گرم شده و بوی تند پلاستیک سوخته‌ای در یخچال ایجاد می‌گردد و هم‌چنین دیگر در یخچال خنکی و سردی‌ای ایجاد نمی‌گردد.

گرم بودن یخچال

در هر یخچالی، دمای داخلی آن توسط کاربر قابل تنظیم است ولی اگر همیشه دمای داخل یخچال گرم باشد علت‌های مختلفی دارد. این علت‌ها عبارت‌اند از:

  • پر بودن یخچال

کم بودن حجم مواد غذایی باعث می‌شود تا برفک در فریزر تولید شده و هوای درون یخچال گرم شود ولی زیاد بودن مواد غذایی نیز مشکلاتی به همراه دارد.زیاد بودن بیش از حد حجم مواد غذایی درون یخچال باعث می‌شود تا هوای درون یخچالا به خوبی جریان پیدا نکرده و مخفظه داخلی یخچال گرم گردد.

  • یخ‌زدگی کویل‌های اواپراتور

کویل‌های اواپراتور برای تولید هوای سرد در داخل یخچال بخش مهمی هستند که اگر  کویل‌های اواپراتور دچار یخ زدگی شده و سیم‌پیچی آن مسدود شود، نتیجه آن کار نکردن اواپراتور و تولید نشدن هوای سرد در یخچال است.

  • سایر عوامل گرم بودن یخچال
  1. خرابی فن ‌اواپراتور
  2. خرابی برد کنترل الکترونیکی
  3. کثیف بودن کندانسور یخچال
  4. معیوب بودن و فرسودگی پلاستیک دور درب یخچال و…

تمامی این عوامل گفته شده ممکن است فرایند سردسازی هوای داخل یخچال را دچار اختلال نمایند. در این صورت می‌توانید با بهره‌گیری از خدمات در منزل تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج، مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.

تعمیر یخچال فریزر در منزل

یخچال فریزر به دلیل اینکه یکی از سنگین‌ترین وسایل خانه است در هنگام دچار مشکل شدن جابه‌جایی آن دغدغه بزرگی به حساب می‌آید. به همین دلیل تیم تعمیر یخچال آاگ در کرج برای ساکنین شهر کرج خدمات تعمیر یخچال آاگ را در انواع یخچال معمولی، فریزر، ساید بای ساید و یخچال‌های صنعتی به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

در صورت دچار مشکل شدن یخچال(نشتی گاز یخچال، خرابی و مشکل در کمپرسور یخچال فریز، خنک نشدن یخچال فریزر، تعویض فیلتر تصفیه یخچال، برفک زدن یخچال، نشتی یخچال، گرمای بیش از حد موتور یخچال، کار نکردن یخ ساز یخچال، به گوش رسیدن صداهای عجیب و غریب از یخچال، فاسد شدن مواد غذایی در یخچال، تغییر دمای یخچال، خرابی لاستیک درب یخچال و تعویض آن، خرابی درب یخچال، شارژ گاز یخچال، مشکل در سیستم دیفراست یخچال) می‌توانید به تعمیرکاران این تیم مراجعه کرده تا این تیم با حضور یافتن در منزل در جهت تعمیر یخچال تمامی اقدامات لازم را انجام دهند.

سخن آخر

برای اطلاع از قیمت تعمیر یخچال آاگ در کرج می‌توانید با مراجعه حضوری از قیمت آن اطلاع یابید؛ زیرا نواسانات بازار و تغییر قیمت دستمزد تعمیرکار و تغییر قیمت قطعات یخچال، قیمت‌ها متغیر است.

برای عیب یابی و تعمیر دستگاه خود در کمترین زمان با شماره های زیر تماس بگیرید.
تعمیر دستگاه با بالاترین کیفیت صورت می گیرد و در صورت نیاز به تعویض قطعات اورجینال جایگزین خواهد شد.

برای مواجه نشدن با معیوب شدن یخچال بهتر است با  تمیز کردن فضای داخلی یخچال، برفک‌زدایی به صورت دستی یا اتوماتیک، تمیز کردن کویل‌ها،تنظیم کردن دمای مناسب برای یخچال، پر نگه داشتن فریزر با حجم مناسب، باز نگذاشتن درب یخچال، قرار ندادن غذای گرم داخل یخچال، تعویض فیلتر آب تصفیه در زمان مناسب و هم‌چنین سرویس دوره‌ای یخچال از دچار مشکل شدن آن جلوگیری کنید.

وبلاگ

مطالب آموزشی مرتبط