جستجوی مقالات

تعمیر فریزر در کرج

تعمیر فریزر در کرج

در این مقاله به تعمیر فریزر در کرج می پردازیم. اکثر مردم فریزر را به عنوان یک وسیله مدرن نمی دانند، اما اینطور نیست. به لطف تیم‌های نوآوری طراحی و پیشرفت‌های فناوری، فریزرهای امروزی بسیار کارآمد هستند و در عین حال تنظیمات پیشرفته‌ای برای کمک به حفظ مواد غذایی منجمد دارند.

برای عیب یابی و تعمیر دستگاه خود در کمترین زمان با شماره های زیر تماس بگیرید.
تعمیر تمام دستگاه ها همراه با گارانتی می باشد.

فریزری با هوای داخلی گرم، به درستی کار نخواهد کرد. فریزر شما باید دمای مورد نیاز برای نگهداری مواد غذایی را داشته باشد و گرم بودن می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند

گرم بودن فریزر ممکن است به دلیل خرابی ترموستات باشد که دما را کنترل می کند. سنسورهای دما، سیستم های خنک کننده، رله های استارت، کویل های کندانسور همگی می توانند منشا این مشکل باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعمیر فریزر در کرج تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

عیب یابی و تعمیر فریزر

موتور فن اواپراتور

موتور فن اواپراتور هوا را به داخل کویل اواپراتور می کشد و آن را در محفظه فریزر به گردش در می آورد. اگر موتور فن اواپراتور کار نکند، فریزر خنک نمی شود. در اکثر یخچال ها، موتور فن با باز بودن درب کار نمی کند.

برای بررسی موتور فن اواپراتور، درب فریزر را باز کرده و کلید درب فریزر را به صورت دستی فعال کنید. اگر کلید درب فعال است اما موتور فن اواپراتور کار نمی کند، باید جهت تعویض به نمایندگی تعمیر فریزر در کرج مراجعه کنید.

رله ی استارت

یکی از مراحل اساسی در عیب یابی و تعمیر فریزر در کرج این است که ببینید آیا رله استارت نیروی مورد نیاز کمپرسور را تامین می کند یا خیر. اگر رله استارت به درستی کار نکند، کمپرسور به طور متناوب یا اصلا کار نمی کند. اگر کمپرسور کار نکند فریزر خنک نمی شود.

برای تشخیص خرابی رله استارت، یخچال را از برق بکشید و رله استارت را از کمپرسور جدا کنید. از یک مولتی متر برای برقراری اتصالات بین پایانه های مربوط به راه اندازی و فعالیت رله استارت استفاده کنید. اگر اتصالی بین پایانه ها وجود ندارد یا اگر رله بوی سوختگی می دهد، رله را تعویض کنید.

کویل های اواپراتور دچار یخ زدگی شده اند

شایع ترین علت این مشکل، نقص در سیستم ذوب کنندگی برفگ است. هیتر برفک زدایی چندین بار در طول روز روشن می شود تا برفک زدگی که ممکن است روی کویل های اواپراتور انباشته شده باشد را ذوب کند.

اگر هیتر یخ زدایی روشن نشود، یخ زدگی روی کویل اواپراتور ادامه می یابد و سیم پیچ ها به طور ناگهانی کاملا یخ می زند. برای تشخیص عیب هیتر برفک زدایی، از مولتی متر استفاده کنید. اگر هیتر یخ زدایی جریان ندارد، بایستی آن را توسط نمایندگی تعمیر فریزر در کرج تعویض کنید.

موتور فن کندانسور

در عیب یابی و تعمیر فریزر در کرج باید بررسی کنیم که موتور فن کندانسور، هوا را به داخل کندانسور و از طریق کویل های آن می کشد. اگر موتور فن کندانسور به درستی کار نکند، هوا را به داخل کندانسور نمی کشد و باعث خنک نشدن فریزر می شود.

برای تعمیر انواع یخچال با برند های مختلف لطفا به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

اگر موتور فن کندانسور کار نمی کند، بررسی کنید که هیچ چیز مانع چرخش پره های فن نباشد. سپس مطمئن شوید که پره ها آزادانه می چرخد. اگر پره های فن نمی توانند آزادانه بچرخند، ممکن است بلبرینگ موتور فن آسیب دیده و موتور فن باید تعویض شود.

اگر هیچ مانعی برای حرکت پره ها وجود ندارد و پره های فن آزادانه می چرخند، از یک مولتی متر برای تشخیص سالم بودن موتور فن استفاده کنید. اگر مولتی متر موتور فن کندانسور معیوب را نشان داد، آن را تعویض نمایید.

ترموستات کنترل دما

یک ترموستات کنترل دما نیروی لازم را به کمپرسور، موتور فن اواپراتور و موتور فن کندانسور هدایت می کند. اگر ترموستات کار نکند، سیستم یخچال برق مورد نیاز خود را دریافت نمی کند.

برای تشخیص خرابی ترموستات، تنظیمات آن را از کمترین دما به بالاترین دما تغییر دهید و منتظر صدای “تق تق” باشید. اگر این صدا را شنیدید، ممکن است ترموستات خراب نباشد.

اگر صدای “تق تق” نشنیدید، از یک مولتی متر برای بررسی درست کارکرد ترموستات استفاده کنید. اگر اتصال ترموستات کنترل دما کوتاه نیست، آن را تعویض کنید.

صفحه ی نمایش و کنترل کابر

یکی از موارد مهم در عیب یابی و تعمیر فریزر در کرج این است که ممکن است در صفحه نمایش و کنترل کاربر مشکلی وجود داشته باشد. با این حال، این امر به ندرت باعث ایجاد مشکل می شود. در بیشتر موارد، کنترل پنل به اشتباه به عنوان علت این مشکل شناسایی می شود.

قبل از تعویض صفحه نمایش و کنترل‌ کاربر، سایر قسمت‌هایی که احتمال خرابی دارند را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که تمام قسمت های دیگر به درستی کار می کنند، صفحه نمایش و کنترل کاربر را تعویض نمایید.

سخن آخر

به طور کلی، اگر مشکلی در فریزر خود دارید، نگران نباشید. کافی است با نمایندگی تعمیر فریزر در کرج تماس بگیرید، کارشناسان مجرب و آموزش دیده ما در کنار شما خواهند بود و مشکل را در سریع ترین زمان ممکن حل می کنند.

وبلاگ

مطالب آموزشی مرتبط